Schadeherstel kasdek De Lier
Op maandag 7 april 2025 werd HS Tuinbouw Service ingeschakeld voor schadeherstel aan het kasdek in De Lier, bij firma Piccolo. Het betrof aanzienlijke glasschade aan afdelingen 11 en 12, beide gebouwd in 2000. Door snel schakelen, inzet van eigen materieel en ervaren monteurs is de situatie direct onder controle gebracht.
Melding en eerste actie
De heer Peter van der Wel meldde de schade telefonisch omstreeks 16:15 uur. Het schermdoek was half geopend, waardoor glasscherven verspreid lagen in de kas en op het doek. Onze calamiteitenspecialist John Torenstra is diezelfde dag nog ter plaatse gegaan voor een eerste inspectie.
Op 8 april startte ons team met het schadeherstel. Dankzij ons eigen wagenpark en voorraad aan materieel kon het werk direct beginnen, met onder andere heftrucks, buisrailwagens en persoonlijke beschermingsmiddelen.
Werkzaamheden en uitvoering
Het montageteam begon vroeg in de ochtend met:
-
Herstel van luchtmechaniek en schermdoek
-
Verwijderen van glasscherven in en rondom de kas
-
Kap-voor-kap inspectie en glasverwijdering
-
Opruimen van glas uit goten
De dagelijkse aansturing ligt bij teamleider Kevin Kiontke, die nauw samenwerkt met de klant. Operationeel manager Yusuf Kelesh bracht met een drone de schade vanuit de lucht in beeld: een grote doorbraak in afdeling 11 en tientallen kapotte ruiten.
Schade-inventarisatie en materialen
Dankzij een aanwezige glasvoorraad kon het herstel direct starten. Daarnaast zijn de volgende materialen besteld via ons internationale netwerk:
-
210 stuks gehard float glas in diverse maten
-
Kasmaterialen zoals gootstrippen, roeden, nokprofielen en luchtramen
Niet alle onderdelen waren lokaal beschikbaar, maar door ons netwerk is snelle levering gewaarborgd.
Voortgang en planning
Vanaf 9 april wordt het team opgeschaald met twee extra monteurs. In afdeling 12 start de glasplaatsing en wordt de scherminstallatie getest. Daarna volgt de verdere glasplaatsing om de kas weer volledig te sluiten en teeltveilig te maken.
Conclusie
Dankzij ons ervaren team, eigen materieel en een helder stappenplan is het schadeherstel in volle gang. We zorgen voor minimale uitvaltijd en maximale zekerheid voor de teler.
Wilt u meer weten over onze calamiteitenservice? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan 24/7 klaar!